ideeen, tips, info

09-03-2021

Hoe leuk is het om voor een ander een mandala te maken.                                                         

Dat kun je op verschillende manieren aanpakken. Voorbeeld 1: Intuïtief . Je maakt eerst een cirkel zo groot als je wilt. Je start  gewoon zonder er bij na te denken. Je pakt gewoon een kleurpotlood ook zonder na te denken. En  kleuren maar Er ontstaat dus iets vanzelf. Onder het werken denk je aan die persoon.  Zo ontstaat er een persoonlijke mandala voor die persoon.                                                                                                                                   

Voorbeeld 2: Je gaat eerst nadenken over de persoon. Wie is die en gaat een beeld bij bedenken. Welk beeld, kleur of symbool past bij hem of haar.  Daarna ga je nadenken hoe zet ik het in een mandala weer en welk patroon ga je gebruiken. Gebruik hierbij ev. wat je al weet  over mandala's. 

Ik zelf ben gevraagd om voor mijn dochter eentje te maken. Ze wil de mandala boven haar bed hebben. Vroeg aan haar heb je nog wensen daarover. Het enig is, dat ze het in de kleur wit en goud wilt. De rest laat ze aan mij over.  Een leuke opdracht. Je staat even stil of hebt aandacht voor die persoon.  In dit geval voor mij , mijn dochter. Je maakt er verbinding en of een band mee.                                                                                          

Zie foto's hieronder. Daarin kun je zien welke  stappen ik maakten. De mandala is 70 cm groot.

Wil je meer weten of vind je het leuk om daarvoor speciaal een workshop te doen, neem ev. dan contact daarover op. 

copyright De kleine Zelfstandigen
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin