Waarom mandala tekenen?

12-07-2021

Iedereen heeft zo zijn drijfveren om mee te doen aan een cursus mandala tekenen, maar wat heel veel mensen niet weten dat het goed is voor jou hersenen. 

Ik zelf ben, zo'n 25 jaar geleden, begonnen met een opleiding mandala tekenen. Nm. voor mijn dyslectici. Niet dat mijn dyslectie weg is , dat bestaat niet. Maar wel dat ik het beter mee kan omgaan. Het heeft meer rust in mijn hoofd gegeven. 

Ik zal het proberen uit te leggen. 

Door het focussen op je tekening  richt je meer op het nu. Je zintuigen zijn niet meer gericht op je omgeving. Mindful kun je wel zeggen. Jou hersen frequentie wordt hierdoor rustig(er). En dan kan je helderder waarnemen en makkelijker in dingen verdiepen. 

Vooral door bepaalde bewegingen te herhalen of een spiegelbeeld te maken in een cirkel, kun je merken dat jou ademhaling regelmatig of dieper wordt. Ook door symmetrische patronen te maken geeft dat optimale hersen-synchroniteit. Dit doe je dan zonder het papier te draaien. Het zelfde patroon die je telkens maakt in de cirkel, gaan dan naar verschillende richtingen uit. Dat maakt je van binnen soepel en motorisch lenig. 

Het sturen en vormgeving stimuleert de linkerhersenhelft. Het inkleuren en maken tot een geheel de rechterhersenhelft. Deze functie wisselen elkaar voortdurend af bij het mandala tekenen. 

Wil je dit ook ervaren? Kijk naar de mogelijkheden op mijn website  of maak contact met mij. 


copyright De kleine Zelfstandigen
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin