❈Voor wie❈
Alle kinderen, jongeren, groot of klein hebben bagage. Ze dragen allemaal een koffertje met zich mee. In dit koffertje zitten herinneringen. Fijne en minder prettige. Wat er precies in dat koffertje zit, wat er allemaal in het kind of jongere omgaat, weten ze vaak zelf het beste. Voor kinderen, jongeren is het niet altijd even makkelijk om het aan anderen duidelijk te maken, te vertellen of te laten zien. Terwijl ze dit graag zouden willen. Als kinder/jongeren-coach help ik het kind om het koffertje open en inzichtelijk te maken.
Kindercoaching is geschikt voor alle kinderen in de basisschoolleeftijd tot en met jongvolwassenen, die om welke reden dan ook ergens tegenaan lopen of niet lekker in hun vel zitten. Tijdens een kortdurend coachingstraject begeleid ik kinderen en jongvolwassenen om weer stevig in de schoenen te staan. Ik ondersteun ze bij het ontdekken wie ze zelf zijn en waar hun krachten liggen. Dit gebeurd doormiddel van zintuigelijk spel te koppelen aan beeldend vorming en beeldtaal denk hierbij aan: tekenen, schilderen, kleien, knutselen, (rollen) spel, mindfulness, visualisatie- en lichaamsgerichtte oefeningen. Met als einddoel het samen komen tot een passende oplossing voor het (onderliggend-) probleem. Daarnaast voer ik korte gesprekken, waarbij ik gebruik maak van de R.E.T methode (negatieve gedachte omzetten in positieve gedachten) en de methode POP-talk en gevoelsverkenner ( brengt communicatie in beeld ) en is er veel aandacht voor sociale- en emotionele ontwikkeling.
Coachee spel
De coachpraktijk "De kleine Zelfstandigen" heeft zich bijgeschoold en verdiept in een fijnere, veiliger en prettiger manier van gesprekvoering. 'Het zogeheten 'Coachee spel'. Hiervoor is een licentie behaald zodat dit gebruikt mag worden bij de intake en of in groepsgesprekken. Doormiddel van verschillende speelse opdrachten en het beantwoorden van vragen leert het kind , de jongvolwassenen en evt. de ouder elkaar beter kennen en een stap vooruit te komen. Dit laatste kan zijn in de 6 levensgebieden: talenten, omgeving (familie, school), hulpvraag, zelfbeeld, probleemoplossend vermogen en emotie/emotieregulatie.
Er wordt gewerkt met oa. : filosoferen, tekenen, beweging en gesprekken.